onsdag 24. august 2016

Inspirasjon - Distress Crayons

Jeg lovte dere å komme med litt ekstra inspirasjon og vise dere hvordan jeg har laget bakgrunnen på PL-kortene med Distress Crayons fargene.  (Mange bilder) De er supergøye og leke med og det er mange muligheter.
Her har jeg laget en LO og to kort!









Jeg startet med en bit kartong som hadde fått et lag gesso på seg, slik at fargene ikke trekker seg inn i papiret, men at man får tørket vekk fargene igjen om man ønsker det.


Deretter dekket jeg hele biten med ulike farger av Distress Crayons.
Disse fargene er i samme settet.


Når alle fargene er påført så gnir jeg over fargene med fingrene slik at de glir over i hverandre.


Så bruker jeg Distress Splatter Brush for å sprute på litt vann.
Jeg lar vannet ligge litt før jeg legger over kjøkkenpapir for å trekke opp vannet.



En annen måte å fjerne fargene på er å legge over en stensil og vaske over med en våtserviett.


Kartongbiten får også en liten spray med Perfect Pearls Mist her og der.


Jeg ønsker å farge ostekluten. Så jeg tegner på min Craft Sheet som jeg bruker som underlag når jeg jobber med slike prosjekter som dette.
Jeg sprayer så litt vann på fargene og dytter ostekluten litt rundt i fargene til jeg er fornøyd!



Jeg limer ostekluten på og legger litt lim rundt om ostekluten fordi jeg ønsker noen flere detaljer.



Oppå limen drysser jeg noen micro beads 


Til slutt deler jeg kartongen opp slik jeg ønsker å ha den på LO'n.


Jeg skal bruke noen rammer i tre. Disse vil jeg ha det samme røffe uttrykket på, så disse får også en omgang med Distress Crayons i samme farger og litt vann og mist. 



Fuglen får samme behandling, i tillegg til at jeg stempler den med et script-stempel.

2 kommentarer:

  1. Dette var inspirerende. Har liksom ikke fått tatt i bruk disse Crayonsene enda. Nå er det håp. Takk for at du deler!
    Brita

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com