lørdag 5. mars 2016

KONFIRMASJONSKORT MED POPUP-EFFEKTER

Heisann og god lørdag!
Da var det min tur til å bidra med litt inspirasjon her i bloggen :) Veldig stas forresten!

Det nærmer seg veldig den store sesongen for konfirmasjon, og jeg har allerede laget en del forskjellige konfirmasjonskort, for å være litt i forkant når bestillingene kommer.
I desembernummeret til Et trykk, hadde dyktige Cathrine Sandvik en tutorial på et slags popup-kort, og det måtte jeg jo prøve. Syns det var kjempegøy og kjempeenkelt å lage disse, og de er jo fine til alle slags anledninger.
Viser to forskjellige her idag - et til gutt og et til jente.


På guttekortet har jeg brukt de kule arka fra Kortoggodt i forskjellige sorte nyanser, som jeg var så heldig å få av Marit og June :)


Ikke lett å få tatt bilde av, men hipp hurra-diesen og ballongen er limt på acetatbiter (stivt plastark) og stukket ned i ei glipe midt på kortet og deretter limt sammen. Ser litt ut som de popper opp i løse lufta. Digger gull i kombinasjon med sort!


Har pyntet enkelt med stempel og mønsterark, siden dette er inni og det da ikke må være for tykk pynt. Ser nå at jeg burde tatt et bilde fra en annen vinkel, så det hadde vist litt bedre hvor kul effekt det blir ;) men, men...



Så over til den rååååsa varianten:






Diesen med ringer fra Memorybox er min nye favoritt! Og også her har jeg brukt litt gull - i form av washitape. Her er det Papirdesign sine lekre mønsterark som er lagt lag på lag - aldeles nyyyydelige.



Slik ser dette ut inni, og her er det sommerfugler som popper opp. Håper du ser så noenlunde hvordan det virker :)

Jeg har laget et par bilder for å forklare litt - for deg som ikke har sett dette i Et trykk og har lyst å prøve deg.



Størrelse 6 x 12 inch. Score på 6 inch og 1/2 inch x 2 på hver side av midtstreken. 
Bruk tape eller lim og lim sammen som du ser på bildet - dette er utsiden av kortet.



Innsiden vil da se slik ut - og den tapes sammen etter at du har stukket acetatbitene med den pynten du vil ha oppi :)

Produktliste:
Mønsterark Vakker fra Papirdesigns serie Muligheter.
Hipp hurra og konfirmasjonsdieser fra Papirdesign
Stemplene fra Papirdesign finner du her
Sommerfugldies finner du her


Ønsker deg en kreativ helg!

smil og klem,
Synnøve








2 kommentarer:

  1. Love the black and white version. Modern and col. Hugz

    SvarSlett
  2. Cool. That's supposed to say Cool

    SvarSlett

Takk for en hyggelig kommentar! Ta gjerne kontakt med oss på mail scrappegarasjen@gmail.com